26.6.2010

SM kisat ja juhannus kuulumiset

Sunnuntai ilta klo 18.30 terassilla nautiskelemas ja blogia kirjoitelemas. Viikko vierähtänyt SM kisoista enkä oon saanut aikaiseks kirjoitella siitäkään mitään, väsyttää... missä se mun loma oikeen viipyy? On ollut turhan tiivis kevät ja alku kesä, toukokuulla tais olla yks viikonloppu ettei ollut mitään koiramaista toimintaa, huhtikuusta saakka on vaan menty. Nyt täytyy koittaa vähän rauhoittaa jos vaik ehtis tehdä kotonakin jotain muutakin kuin töitä! Eli Vantaalla vietettiin viimeviikonloppu SM kisojen pyörteissä. Itselle kisat oli vähän niikuin opinto matka, tuloksellisesti ei sen kummenpia suorituksia multa. Koko kevään oon ihmetellyt et missä mun luotto itseeni ohjaajana on, takerrun kisoissa liikaa niihin mulle vaikeisiin kohtiin ja ihan turhaa on odottaa et onnistumisia niin tulis. Mun pikku pää tarttis varmaan vähä ammatti apua ;) No niin myös Vantaalla luotto puuttui ja nimenomaan Soolon kanssa. Putket on ne mun kompastus kivet. Kolme rataa tuli hyllytettyä just niihin putkiin. Paljon hyvääkin jäi ajatuksiin niistä kisoista. Edelleenkin tulee ihan liian vähän harjoiteltua niitä vaikeempia asioita et se varmuus kasvais, mut mistä se aika. Sunnuntaina aamulla Soolo vähän ripuloi ja oli radallekin mennessä vähän fleku, koitin herätellä ja saada parempaa kontaktia. Lähdössä Soolo katseli vaan kehän ulko puolelle, ajattelin et tuleeks tästä yhtään mitään. Eka rima tippui mitä minä en kuitenkaan huomannut, hyvä niin se ei ainakaan vaikuttanut mun ohjaukseen. Radalla Soollo liikkui ihan omaan tapaansa eikä väsymyksestä ollut enään tietoa. Rata oli tosi helppo! ainut kohta mitä mietin oli pujottelun jälkeen renkaan kautta putken vääräänpäähän vienti. Sen sain onnistumaan hyvin mut seuraava putki sit jo imikin Soolon väärään päähän. Se ei edes ollut vaikea kohta mut... Hyl kuitenkin oli parempi vaihtoehto kun se vitonen sillä kun ei olis ollut mitään mahdollisuutta päästä finaaliin kisaamaan, nollia kun tuli niin paljon. Kivaa oli katsella muiden taiturointia finaali radalla hyvässä seurassa!!!

Juhannuaaton tuli vietettyä tänäkin vuonna Tuorlassa kisailun merkeissä. Kolmosten kisat kun alkoi niin alkoi myös sade. Nurmi kentällä kun kisattiin niin liukasta taas oli nappula kengistä huolimatta. Ebban kanssa liukastuin ja liike ei oikeen pysynyt tasaisena, meinas tulla kiire viedä koira takaakerto hypylle, siinä naisellinen kiljaisu ;) ja ehdin sittenkin. Siltä radalta Ebballe vitonen riman pudotuksesta. Agi rata nollalla maaliin sillä 6/35


Soolo kanssa hyppäriltä hyl. Ajatuksissa et pidä liike päällä liukkaudesta huolimatta, koiran olis tietty kannattanut myös pitää mukana. Soolo tulee mun vasemmalta puolelta ei oikealta mistä piti ja hoitelee edessä olevan hypyn, hyvä Taru! Agi rata sujuikin jo paljon paremmin, erityisen tyytyväinen olen puomin kontaktiin! Kuin myös nollalla maaliin 3/35 rata oli taas yllättävän helppo kolmosten radaks.


1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

VOI TARU sinua..miten taitavsti osaatkaan unohtaa sen koiran:)) muutenhan sait itsesi suhteellisen hyvin kooottua loppuradan ajaksi..se oli hyvää..ja Soolo on aika ihana...t OULU